miercuri, 20 februarie 2008

Sfaturi pentru soţ şi soţie

Pentru soţie
"Cinsteşte întâi de toate pe Dumnezeu, apoi pe soţul tău. Lasă de la tine atunci când soţul tău fierbe, ajută-l când e chinuit şi suferă, cu vorbe dulci şi îndemnurile cele mai bune. Să ai în comun cu el toate bucuriile şi durerile comune şi grijile, fiindcă acest lucru sporeşte casa. Dă sfatul tău, dar hotărârea ta să fie a bărbatului. Suferă măcar puţin împreună cu el când se necăjeşte, după care însă, având un chip vesel, risipeşte îngrijorările inimii lui, căci pentru bărbatul întristat limanul cel mai bun e soţia."

Pentru soţ
"Nu-ţi striga niciodată soţia doar pe nume, ci însoţeşte-l pe acesta cu cuvinte de alint, de cinstire, de multă dragoste... Mai arată-i, de asemenea, că pui mare preţ pe compania ei şi că eşti mai dornic să vii acasă de dragul ei decât să stai în oraş. Şi preţuieşte-o mai mult decât pe toţi prietenii tăi şi mai presus decât pe copiii născuţi din ea şi iubeşte-i pe aceştia anume de dragul ei. Dacă ea face vreo faptă bună, laud-o şi admir-o." ( sfaturi ale Sfântului Ioan Gură de Aur, culese din revista "Apostolat în Ţara Făgăraşului", nr. 13, pag. 11 )

Un comentariu:

Irina spunea...

Nu stiam ca ma urmariti. Am vazut acum adresa mea la bloguri favorite :P. Va multumesc mult, am sa va trec si eu, deoarece am mai fost aici si mi-a facut placere sa citesc ce ati scris.

Va imbratisez,

Irina

p.s. imi place mult noua fata a blogului!